با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری کشور پیش‌بینی می‌شود که با رفع محدودیت جابه‌جایی مرغ از استان‌های معین، بازار از ماه آتی به تعادل برسد. بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت مرغ از هفته‌های اخیر روند افزایشی داشته است به طوریکه هر یک از فعالان بازار دلایلی برای این نوسانات […]


با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری کشور پیش‌بینی می‌شود که با رفع محدودیت جابه‌جایی مرغ از استان‌های معین، بازار از ماه آتی به تعادل برسد.

بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت مرغ از هفته‌های اخیر روند افزایشی داشته است به طوریکه هر یک از فعالان بازار دلایلی برای این نوسانات مطرح می کنند، اما اعضای تشکل ها و اتحادیه مرغداران اعلام می‌کنند که کمبودی در عرضه مرغ به واسطه افزایش جوجه‌ریزی‌ها در بازار نداریم و تنها بواسطه افزایش قیمت نهاده‌‌های تولید از جمله جوجه یکروزه دو برابر نرخ مصوب،  قیمت مرغ دچار نوسان شده است. به رغم آنکه در اواخر شهریور مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد اعلام کرده بود که با گرانفروشان جوجه یکروزه برخورد قانونی و متخلفان به تعزیرات معرفی می شوند، اما کماکان جوجه یکروزه با نرخ ۳۰ تا ۳۵ هزارتومان عرضه می شود.

+